Oh The Place I've Been

Saturday, January 4, 2014

Sabah #3 : Pemandangan Indah Gunung Kinabalu

Orang kata kalau nak tengok Gunung Kinabalu kena bangun pukul 5pagi. Burn kejutkan aku Subuh tu then dia kata dekat luar dah terang nampak dah. Bila aku pergi apsal aku nampak gelap gelita. Adakah Dia tak bagi aku tengok? Lama aku menung apsal gelap ni. Sudahnya aku pasrah. Sambung tidur balikla.
6.30 pagi aku intai lagi. Hmmm kabus je penuh. Ke memang lambat matahari ni kuar?
DSC_0350DSC_0351
Lepas tu aku intai lagi…
DSC_0355
Wah dah macam nampak sikit. Excited aku dok amik gambar masa ni sebab aku ingat ini aje yg aku akan nampak sebelum kabus selimut balik Gunung Kinabalu ni.
DSC_0355
Masa ni aku cakap dalam hati Terima Kasih Ya Allah walau sedikit yang aku dapat lihat namun nikmatnya hanya Dia saja yang tahu.
Lepas tu fajar mula menyinsing….
DSC_0356
Time ni aku dah terkesima….sungguh indah ciptaanNya.
DSC_0357
Aku dah puas hati walau dapat tengok fajar di Gunung Kinabalu. Aku snap gambar sikit-sikit lagi then aku masuk dalam bilik.
DSC_0359DSC_0360
Pukul 8 pagi aku keluar balik sebab ingat nak lepak depan bilik sambil plan mana nak pergi hari ini…..lihatlah apa yang menanti aku….


DSC_0362
DSC_0363DSC_0366DSC_0368DSC_0370DSC_0373DSC_0376
Aku dah tergamam sorang-sorang depan veranda tu. Syukur Ya Allah kau kurniakan nikmat tak terhingga ini.




No comments:

Post a Comment