Oh The Place I've Been

Thursday, January 2, 2014

Sabah #2

Kinabalu Pine Resort
Malam pertama kami tidur di Block K dan malam kedua pindah ke block N. Kedua-duanya ada perbezaan dari segi harga, view dan privacy.
Block K betul-betul terletak depan reception & restoran. Memang happening la orang lalu lalang dan malam christmas dia orang siap menyanyi depan restoran. Lepak malam-malam sesorang depan beranda pun tak sunyi dan takut. Ada guard betul-betul depan restoran.
Block N pulak further up dekat puncak. Harga mahal sikit tapi aku lagi suka view block K. Lepas dah naik block N tu baru sedar yang block P & R tu lagi best sebab view dia direct Mt Kinabalu.  Area ni memang santai habisla. Cozy and peaceful kecuali ada keluarga2 yang suka buat kecoh and jenis cakap jerit-jerit.  Masa dekat block K ada gak jenis tak reti bahasa selamba je naik deck orang. Lepas tu bising-bising depan deck tak tahu anak-anak orang dok tengah tidur dalam bilik. Kekadang dia org ni memang jenis x reti nak respect pun ada.
IMG_3008

IMG_0811
Block K : Parking bawah if kereta kancil muatla kot. Kami park designated area hujung block K ni.
DSC_0332
Memang penuh bunga-bunga yang cantik dalam resort ni and nak tahu kenapa takde orang gatal tangan nak petik? Ada signboard jangan memetik bunga kerana kami telah menyembur racun kepada bunga.
DSC_0333Deck ni khas untuk orang-orang bergambar dengan Gunung Kinabalu. Time ni memang Kinabalu diliputi kabus. Yang nampak cuma rumah-rumah di kaki gunung tu je.
DSC_0334DSC_0335Kereta sewa kami di tempat parking khas. 
IMG_2927DSC_0336
DSC_0338IMG_2930
View kami di Block K.
IMG_2935


IMG_2936
Dalam restoran malam pertama kami dinner. Kami pilih ala-carte. Kekadang resort ada bagi dinner and breakfast sekali tapi kami tak dapat pun. Kalau sesiapa nak pergi sila tanya masa booking tu. Mana tahu dia orang bagi.
IMG_2941
View bilik kami dari restoran. Ni Block K…malam pertama kami tidur sini je.
IMG_0807
Menu di The Pines restoran.


DSC_0421
Hari kedua kami dah pindah bilik ke block N. Sebelah bilik kami ada depan untuk function dan hujung depan ada rabbit house. Suka Irees dapat main dengan rabbit. Sampai dah pergi KK dia tanya rabbit tu ok tak. Risau rabbit takde orang jaga kot.
DSC_0423DSC_0425DSC_0428Block N. Sunyi dan terasing sikit.
DSC_0431IMG_2964Breakfast provided tapi memang sempoi habis. Tapi kobis goreng tepung tu memang sedap. Aku cicah dengan sambal steamboat yang ada atas meja. Nak bagi makanan lebih perisa kenalah pandai-pandai improvise kan.
IMG_2975IMG_2977IMG_3010
IMG_3011
Malam kedua kami ambil steamboat set. Min 2pax. RM35 untuk 1 pax. Jenuh gak nak habiskan. Yang aku perasan orang sini kuat makan cuka. Sentiasa ada cuka atas meja. Apakah rahsianya? Tak sempat nak tanya dengan local. Next time aku tanya. Mana Kinabalunya? tunggu..........


No comments:

Post a Comment