Oh The Place I've Been

Thursday, July 21, 2011

Kembara Terengganu 3

Awal pagi kami sekeluarga bersarapan di Teratai Restoran, Gem Beach Resort. Sarapan buffet, simple sangat. Kalau tak salah roti canai,bihun goreng,cornflakes,telur rebus  dan buah-buahan. Tapi kopi dia sedap, bercawan-cawan gak aku minum. Orang memang tak ramai, dalam 3 keluarga gitu je pagi ni. Ada juga yang kurang sopan ambil buah-buahan dari serving tray dah terus makan tanpa memperdulikan orang lain. Untuk pakej sarapan kami tambah RM20 untuk kakak dan abang. Rasanya apa yang dia orang makan tak berbaloi pun tapi takpela. DSC_5938
Lepas sarapan kami berjalan di persisiran pantai, cuaca di sini memang tak sesuai untuk mandi laut. Ombak pun sangat tinggi. Tapi kami tak gusar sebab swimming pool kan ada. Udara yang segar, desiran ombak yang menenangkan, angin bertiup nyaman; jauh dari hiruk pikuk kota.
DSC_5953
Kami pulang ke bilik dan bersiap untuk meneroka kawasan berhampiran.
 DSC_5997
Kelantan Fried Chicken di Terengganu?

 DSC_5998
Terjumpa pula kedai Roti Tempayan, nampak banyak kereta parking kiri kanan apa agaknya yang special kedai ni ye? Tengah hari tu kami makan nasi campur di kedai ni. Kalau keluar dari Batu Rakit, belok kiri dan jalan terus. Jangan tanya nama tempat sebab lupa nak tulis (so sorry). Jumlah RM30.

DSC_5999
Mee goreng makan sini cuma RM1.90. Sorryla gambar blur, “mee goreng rm1.90. Mok kita marah jual mahal” cute sungguh.
 DSC_6011
Dah kenyang , balik resort untuk pesta mandi-manda. Kalau boleh dia org ni takmo pergi mana-mana. Nak berendam je dalam kolam walaupun hujan.
 DSC_6043 DSC_6059 DSC_6064
Malam tu kami dinner tempat yang sama kami lunch…dah kenyang jom balik tidur.
DSC00808

No comments:

Post a Comment